štvrtok 19. júna 2014

KYSNUTÝ SYROVÝ AJ TVAROHOVÝ KOLÁČ



 Upiekla som z cesta dva koláče. Jeden na sladko tvarohovo - škoricový a druhý na slano na želanie manžela syrový. Tak že som musela urobiť dve cestá, kvások som nechala vykysnúť a potom si ho rozdelila. Koláče sa veľkosťou rozdielne aj keď cesto bolo rozdelené na polovicu, tvarohový nabral viac na objeme pre plnku 500 g tvarohu. Tak budem písať suroviny na jeden koláč.   

Potrebujeme 200 ml mlieka, 1 kocka droždia,  jedna kávová lyžička cukru do kvásku,,,,,,  1 vajce do cesta a jedno na potretie oboch koláčov,50 ml oleja a 350 g hladkej múky cukor kryštálový 5 pol. lyžíc do cesta, štipka soli keď pečieme tvarohový. Na syrový koláč jedna pol. lyž. soli a 300 g na jemno strúhaného tvrdého syra na tvarohový len  tvaroh hrudkovitý 500 g, vanilkový cukor 1 balenie, cukor kryštálový asi tak 5 pol. lyž. do tvarohu aj jedno vajce a škorica podľa chuti.                                     



Kvások: Mlieko nahrejeme pridáme cukor, droždie a poprášime múkou. Necháme vykysnúť na teplom mieste.

Cesto: Múku preosejeme cez sitko pridáme kvások, vajce, olej,,,,, cukor do tvarohového a štipku soli ak robíme syrový tak len soľ. Vypracujeme hladké cesto. Dáme kysnúť na teplé miesto. Plnka: tvaroh, cukor kryštálový, vanilkový, 1 vajce, mletá škorica, dobre premiešame. Ak robíme syrový syr si nastrúhame na jemno. 




Nakysnuté cesto rozvaľkáme natrieme plnku tvarohovú (strúhaný syr) zvinieme do rolády a krájame. Ukladáme na papier na pečenie podľa ukážky na foto. Natrieme šľahaným vajíčkom  syrový posypeme strúhaným syrom a tvarohový posypeme hnedým cukrom. Dáme piecť do vopred vyhriatej rúry na 170 C.                                      



7 komentárov:

  1. Jé, já v první chvíli myslela že je to vánočka, a ona taková dobrota:-)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-) Ajka trochu sa podobá ale chuťou to má od vianočky dosť ďaleko :-) vďaka ♥

      Odstrániť
  2. Tedy to vypadá velice zajímavě a určitě jeto velká dobrota :o) Martina

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Práve včera som na nete objavila tento druh ukladania plneného kysnutého cesta a veľmi ma to zaujalo ... Tieto tvoje koláče sú veľmi pekné a určite aj chutné ... skúsim aj ja v najbližšej dobe ... :)
    pozdravujem ...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem aj ja som sa inšpirovala na nete :-) vyskúšaj chuťou sú vynikajúce ♥

      Odstrániť
  4. Ma sei bravissima: ma garda come sono belle :)
    Io mi prendo quella dolce: buona buona buona.
    Un bacio grande

    OdpovedaťOdstrániť