štvrtok 31. januára 2013

JABLKOVO-ŠKORICOVÁ ŽEMĽOVKA








SUROVINY :

Rožky , mlieko , maslo 120 g , 4 vajcia , kryštálový cukor , práškový cukor na posypanie , vanilkovo- škoricový cukor , jablká 5 ks na hrubšie nastrúhané  , tvaroh, hrozienka , rum , strúhanka na vysypanie formy a tuk na vymastenie formy , olej na potretie .

POSTUP . Rožky nakrájame na kolieska. Posypeme škoricovým cukrom. V mlieku rozpustíme maslo pridáme kryštálový cukor podľa chut , vajíčka 2 ks a rozšľaháme ich v mliek . Polejeme rožky a premiešame ( na 8 rožkov 500 ml mlieka a 3 vajcia ).





Formu vymastíme a vysypeme strúhankou .

Jablká si nastrúhame , pridáme kryštálový cukor, vanilkovo-škoricový cukor. Premiešame.

Hrozienka necháme aspoň 15 min namočené v rume.

Primiešame ich aj zo žĺtkom a vanilkovým cukrom do tvarohu a dobre premiešame.

Na dno formy & pekáča poukadáme polovicu rožkov. Na to tvaroh a nastrúhané jablká.

Na povrch druhú polovicu rožkov. Potrieme olejom a posypeme škoricovým cukrom. Dáme piecť do rúry na 170 C na  45-50 min.








DOBRÚ CHUŤ !




Recept bol aj vyskúšaný aj kladne ohodnotený čo ma veľmi potešilo. Tu je fotka od lani9009.

Modrý koník, foto receptu od lani9009


8 komentárov:

  1. Ahoj Jarmilko, žemlovku podle Tvého receptu vyzkouším. Já ji dělávám bez tvarohu a nejraději ze zbylé vánočky (teda pokud vánočka zbyde)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Alis , ďakujem za nakuknutie :-) aj ja zbytkovú vianočku využívam ale ako dukátové buchtičky , polejem ich pudingom . Verím že Ti pochutí :-) .

      Odstrániť
  2. Jarka, mňami mňami,veru dlho som žemlovku nerobila. Možno aj preto, lebo by som ju jedla len ja :-D. Ale skúsim tú tvoju :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyzerá pardáne chrumkavo vršok, mňam. Keď som bola malá, žemľovku som nemala moc rada, v škole ju robili takú rozblemcanú. Teraz keď ju prapravujem doma, dávam si zvlášť záležať, aby bol vršok čo najchrumkavejší. Robím z vianočky – je to super dobrota.

    OdpovedaťOdstrániť