pondelok 11. júna 2012

VANILKOVÁ TORTA

SUROVINY :

Cesto : Pečieme dva krát . Suroviny sú napísané na jednu dávku tak isto aj na plnku .

500g polohrubá múka
400g práškový cukor
4 vajcia
1 bal . vanilkový cukor
200 ml olej
300 ml mlieko

Plnka : ja som robila trojitú dávku . Rozdelila som si ju , stredná bola vanilková povrch a boky torty boli kakaové a na zdobenie som pridala do krému máličko kakaa a ešte jedno 82 % maslo ,čiže bola farba na zdobenie béžová . Maslo sa pridáva aby zdobiaca plnka lepšie držala.

Plnka nad parou ( varená ) , je trvácnejšia .

4vajcia
200 g kryštálový. cukor
2 ks vanilkový cukor .
250 g masla
Rum

Poleva čokoládová :

200 g Cera
250 g Horkej čokolády
2 polievkové lyžice oleja

Postup , cesto :

Vajcia vyšľaháme s cukrom a vanilkovým cukrom.


Pridáme olej , mlieko jemne premiešame.


Nakoniec pridáme múku v ktorej sme zamiešali prášok do pečiva .


Na plech dáme papier na pečenie a na to vylejeme cesto .


Dáme piecť do pred vyhriatej rúry na 180 C . Po upečení ponecháme vychladnúť a stiahneme si dole papier s cesta .


Keď že som chcela upiecť väčšiu tortu a číslo musela som si urobiť šablónu .
Číslo v tvare päť som nevystrihla celé .


Cesto si vyrežeme podľa šablóny .


Na podnos kde chceme mať tortu si dáme ozdobný papier na to alobal ( bude nám chrániť pred umazaním ) a na to položíme vykrojené cesto


Polejem cesto rumom , keď že je to torta určená pre dieťa tak len decentne !


Plnka sa varí nad parou . Do hrnca si dáme 4 celé vajcia a vyšľaháme  s kryštáľovým cukrom a vanilkou. Až potom dáme nad paru.


Plnka by mala byť vtedy hotová keď  nám po vareške ostáva cestička a lepí sa na boky hrnca.


 Mala by byť hustá a ťahať sa . Necháme vychladnúť .


Maslo rozmixujeme a podľa toho akú chceme plnku pridáme kakao, také množstvo aké chceme na zafarbenie plnky . Pridávame do masla  po lyžičkách plnku uvarenú nad parou , vychladnutú !


Vanilkovou plnkou natrieme plát . Na to položíme druhý plát cesta ( zabudla som odfotiť :-)  )


A vrchný plát natrieme kakaovou plnkou .


Dookola . Aby bola rovnomerne potretá krémom.


Dáme stuhnúť do chladničky .


Marcipán si zafarbíme a  vykrajujeme ozdoby .


Vyrobené dáme stuhnúť do chladničky .


Polevu pripravíme tak že nad parou dáme spustiť Ceru , horkú čokoládu a pridáme olej .


Tortu polejeme polevou.


Pekne aj po bokoch a dáme stuhnúť do chladničky .


Môžeme tortu začať zdobiť krémom .


Odstránime alobal po bokoch opatrne aby sme si neumazali ozdobný papier .


A torta je ozdobená krémom , samozrejme že každý si ju môže ozdobiť podľa seba .


Pridáme kvetinky a motýliky ktoré sme si vyrobili .


 Do stredu vpichneme sviečku . A oslava môže začať !
Ešte prierez torty. Dobrú chuť !



Z vykrojeného cesta si môžeme urobiť guľičky . Nájdeš v mojich receptoch pod názvom kokosové guľky .


11 komentárov:

  1. si šikulka, tortička je krásna :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Odpovede
    1. ešte som zabudla.....tvojej dcérke dodatočne, všetko najlepšie k narodeninám, hlavne veľa zdravíčka a šťastia!!! :-))

      Odstrániť
  3. A já jsem přemýšlela, kde se dá taková pětka sehnat. tohle mě nenapadlo a je to dobrý tip, dcerka taky bude mít pět let, tak tohle bude velký favorit.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Martinka som rada že so ťa inšpirovala :-)dcérka sa určite poteší

    OdpovedaťOdstrániť
  5. zaujalo ma cesto, urcite niekedy vyskusam, zelam blogu vela sledovatelov:o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Kristy :-) dúfam že moje recepty sledovateľov inšpirujú a niečo aj vyskúšajú :-) veď o tom to je podeliť sa

      Odstrániť
  6. Jémine, ten dortíček vypadá fakt nádherně. Úplně jsem dostala chuť na něco sladkého....:-D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Preciosa tarta, posiblemente la copie para mi sobrinito que cumplirá 5 añitos. Saludos

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Sofía, gracias, me alegro de haber inspirado :-).

    OdpovedaťOdstrániť